Uutiset

Turun Erotuomarikerho järjesti matkan Tukholman Derbyyn

Turun Erotuomarikerho järjesti ottelumatkan 24.9. pelattuun Tukholman paikallisderbyyn AIK-Djurgården.

Matkaan lähdettiin lauantai-iltana Viking Gracella, jolloin 29 hengen matkaporukka kokoontui ensimmäistä kertaa yhteen.
Ryhmä tutustui menomatkan aikana toisiinsa, niin ravintolan pöydissä kuin tanssilattiallakin, metallihenkisten kanssamatkustajien menoa katsellessa.
Aamulla laivan saavuttua satamaan tilausajo nouti ryhmämme satamasta ja toimitti Solnassa sijaitsevaan Radisson Blu -hotelliin, jossa nautittiin maukas aamupala ja levättiin hetki, ennen kuin AIK:n urheilutoimenjohtaja Herish Sadi tuli kertomaan naisjalkapallon tilasta heidän seurassaan sekä ruotsalaisesta tavasta toimia ja rekrytoida pelaajia.

Iltapäivällä porukka suuntaili kohti stadionia, omien aikataulujensa mukaisesti, jonka läheisyydessä paikallisottelun tunnelma oli aistittavissa jo hyvissä ajoin ennen ottelun alkua.
Matkan varsinainen kohokohta eli derby oli odotuksenmukainen, ja sitä voi aina vaan ihmetellä, miten lahden toisella puolella tunnelma on niin erilainen, mitä meillä täällä kotosuomessa.
Reilu 42 000 katsojaa lauloivat, levittivät tifoja, ilotulitteet paukkuivat ja soihdut paloivat katsomon molemmissa päissä ja taidettiin pelikin hetkeksi keskeyttää juuri em. seikkojen vuoksi.

Matsin jälkeen oli reilu tunti aikaa viettää stadionin viereisessä Mall Of Scandinavia -ostoskeskuksessa, ennen kuin bussi nouti taas porukkamme ja toimitti satamaan odottamaan laivan lähtemistä takaisin Suomeen.
Paluumatkan alkajaisiksi osa porukastamme ruokaili buffetissa ja osa laivan muissa ravintoloissa.
Muutama iltavirkku suuntasi vielä tämänkin jälkeen laivan ravintoloihin, ennen kuin nukkumatti nouti viimeisetkin omiin hytteihinsä.

Maanantaiaamuna laiva lipui Turun satamaan, josta suurin osa jatkoi matkaansa satamasta suoraan töihin.